Bijlagen

Meerjarig Onderhoudsplan (MOP) Mobiliteit

Kosten Telematica

2021

2022

2023

2024

DRIS

432.500

432.500

432.500

432.500

Camera's

86.000

86.000

86.000

86.000

ICT haltes en trams

112.500

112.500

112.500

112.500

Datanetwerk

195.000

195.000

195.000

195.000

Telecom

55.000

55.000

55.000

55.000

Overige vaste kosten

183.000

138.000

138.000

138.000

Totaal vaste kosten

1.064.000

1.019.000

1.019.000

1.019.000

Vervanging websites KWT

175.000

Vervanging camera's Jaarbeurszijde

110.000

Investering in diverse applicaties

355.000

Totaal variabele kosten

640.000

250.000

250.000

250.000

Totaal vaste + variabele kosten Telematica

1.704.000

1.269.000

1.269.000

1.269.000

Vaste kosten (wijzigingen en actualiteiten in 2021 ten opzichte van 2020)
De Provincie heeft veel telematicavoorzieningen in beheer en onderhoud, zoals het DRIS (Dynamisch Reis Informatie Systeem) met 600 displays, kaart verkoop automaten, camera’s op de perrons en in de voertuigen, het Operationeel Controle Centrum (OCC), glasvezelverbindingen en SIM-kaarten, bedienbare poorten, netwerken met switches, kasten, beveiliging, technische ruimtes en verbindingen, servers, en diverse applicaties. De jaarlijkse kosten voor het vaste beheer en onderhoud van al deze voorzieningen nemen in 2021 af met ruim €275.000. Dat is het gevolg van diverse ontwikkelingen, waaronder de aanbesteding van het onderhoud van de DRIS-displays, de gebruikmaking van eigen glasvezelverbindingen, en verminderde kosten voor het onderhoud van kaartautomaten op de perrons.  

Variabele kosten in 2021
De websites, en de onderliggende administratie, voor de vergunningverlening en werkcoördinatie (KWT = regeling Kader Werkzaamheden Tramweg) zijn technisch verouderd en dienen te worden vervangen.

Op het busstation Jaarbeurszijde wordt de cameratechniek vernieuwd.

Tot slot wordt geïnvesteerd in diverse applicaties, waaronder de upgrade en vervanging van sensortechniek in kasten en assets, zogenaamde SYS-XN modules, op de SUNIJ-lijn, automatisering van het sleutelbeheerproces, de doorontwikkeling van het monitoring systeem trambeschikbaarheid, de koppeling tussen tramdata en sturingsinformatie, en de doorontwikkeling van het onderhoudsmanagement systeem SAP.

Deze pagina is gebouwd op 11/23/2020 15:13:47 met de export van 11/23/2020 15:04:57