Bijlagen

Meerjarig Onderhoudsplan (MOP) Mobiliteit

Kosten Infrastructuur

2021

2022

2023

2024

Vast onderhoud SUNIJ

1.600.000

1.600.000

1.600.000

1.600.000

Vast onderhoud UHL

1.210.000

1.210.000

1.210.000

1.210.000

Exogene storingen SUNIJ

600.000

600.000

600.000

600.000

Exogene storingen UHL

400.000

400.000

400.000

400.000

Kunstwerken UHL

50.000

50.000

50.000

50.000

Correctief onderhoud

650.000

650.000

650.000

650.000

Inspecties, inmeten en adviesdiensten

515.000

515.000

515.000

515.000

Service- en raamcontracten

432.000

432.000

432.000

432.000

Energie

2.200.000

2.200.000

2.200.000

2.200.000

Schakelcentrum bovenleiding en installatieverantwoordelijke

202.000

202.000

202.000

202.000

Overige vaste kosten

215.000

215.000

215.000

215.000

Totaal vaste kosten

8.074.000

8.074.000

8.074.000

8.074.000

Verlichting VK-sporen

150.000

Opstartkosten BT servicecontract

300.000

Vernieuwing Overweg St. Antonius (ambulancetoegang)

350.000

Totaal variabele kosten

800.000

400.000

400.000

400.000

Baten Infrastructuur

2021

2022

2023

2024

Activiteiten voor andere beheerders

112.000

112.000

112.000

112.000

Totaal baten Infrastructuur

112.000

112.000

112.000

112.000

Vaste kosten (wijzigingen en actualiteiten in 2021 ten opzichte van 2020)
Als Proces Contract Aannemer voert Strukton het vaste (preventieve) onderhoud aan de infrastructuur uit, alsmede het correctief onderhoud en storingsherstel. Het contract met Strukton loopt eind 2021 af en wordt volgend jaar opnieuw Europees aanbesteed. In 2021 is er sprake van een beperkte toename van de kosten met ruim €100.000.

Voor het dagelijks onderhoud en het beheer van de kunstwerken op de Uithoflijn is €50.000 begroot. Er is nog geen groot onderhoud aan de kunstwerken aan de orde in 2021.

De provincie maakt gebruik van externe adviesdiensten voor o.a. het uitvoeren van inspecties naar de technische staat van de infrastructuur en het toezicht op de veilige berijdbaarheid van de infrastructuur. Met diverse partijen zijn servicecontracten afgesloten voor het onderhoud van specifieke onderdelen van de infrastructuur, en er zijn raamcontracten afgesloten met een aantal leveranciers van infrastructurele benodigdheden, zoals wissel- en overweg onderdelen. Dit zijn vaste, meerjarige contracten. Het servicecontract voor de assentellers van Bombardier zorgt in 2021 voor €175.000 aan meerkosten.

De kosten van het energieverbruik komen in 2021 €700.000 hoger uit ten opzichte van 2020. Deels komt dit door het intensievere tramverkeer (hogere frequentie tram 22 en geen langdurige buitendienststellingen), en voor een deel door de inkoop van schone energie uit duurzame bronnen via het collectieve contract van de provincie Utrecht.

Tot slot zijn er diverse andere vaste kostenposten die in 2021 toenemen met in totaal €175.000. Dit betreft o.a. de inkoop van reservematerialen voor de overwegen, de uitvoering van ijzelritten bij vorst, het schakelen van de bovenleiding en de adviesdiensten.

Variabele kosten in 2021
Om veilige werkomstandigheden te creëren wordt verlichting gerealiseerd bij de opstelsporen (de zogenaamde VK-sporen) op het remiseterrein in Nieuwegein.

Het servicecontract voor de assentellers brengt in 2021 3 ton aan eenmalige kosten met zich mee.

Tot slot wordt de overweg bij het St. Antoniusziekenhuis in Nieuwegein (ambulancetoegang) gereconstrueerd.

Baten infrastructuur
De provincie voert jaarlijks voor ruim een ton aan werkzaamheden uit voor andere beheerders (gemeenten of terreinbeheerders). Dit betreft werkzaamheden in de nabijheid van de trambaan, zoals groenonderhoud.

Deze pagina is gebouwd op 11/23/2020 15:13:47 met de export van 11/23/2020 15:04:57