Hoofdstuk 3: Paragrafen

3.5 Bedrijfsvoering

10.2.3

Versterken en versnellen digitalisering bedrijfsprocessen

Binnen de provinciale organisatie bestaan diverse werkprocessen die in hun opzet en werking kansen geeft om te digitaliseren. Deze processen zijn arbeidsintensief, kennen een papieren stroom en zijn daarmee kwetsbaar. Eén aantal van deze processen is reeds onder handen; waaronder het bestuurlijk besluitvormingsproces en het subsidieproces. Voor 2021 wordt voorzien dat op andere werkprocessen ook stappen voorwaarts worden gezet, mede met het oog op verdere digitalisering van dienstverlening aan de inwoners, bedrijven en instellingen.
De Agenda Digitale Overheid (ook wel: NL DIGIbeter) richt zich op de overheid en het contact met burgers en ondernemers en wordt jaarlijks bijgesteld (zie: https://www.digitaleoverheid.nl/nl-digibeter2019/). De belangrijkste pijlers in relatie tot deze opdracht zijn:
•   Digitalisering processen; o.a. grondzaken, subsidies, de vergunningsverlening, toezicht en handhaving (VTH-keten) en Omgevingswet;
•   Aansluiting bij e-dienstverlening Overheid en de interprovinciale digitale agenda van het IPO (NL DIGIbeter);
•   Ontwikkeling van digitale kanalen strategie, verantwoord gebruik social media, apps en website(s);
•   Mentale transformatie naar informatie gestuurd en onderbouwd werken van de medewerkers van de provincie.

Deze pagina is gebouwd op 11/23/2020 15:13:47 met de export van 11/23/2020 15:04:57