Reserve Beheer en onderhoud (vaar)wegen | |
---|---|
Doel reserve | Het doel van de reserve is het egaliseren van exploitatiekosten van het vaste volume variabel onderhoud, inclusief bijbehorende plussen en minnen. |
Instellingsbesluit | 15-12-2016, PS2016MME12 |
Kenmerken van de reserve | |||
Soort reserve | Bestemmingsreserve | ||
---|---|---|---|
Functie | Egaliseren | ||
Voeding | De reserve wordt gevoed vanuit de algemene middelen. | ||
Minimum bedrag | 10.000.000 | Maximum bedrag | 25.000.000 |
Eindjaar | 2055 | ||
Toereikendheid | De bestemmingsreserve is toereikend. | ||
Vrije ruimte | Geen vrije ruimte | ||
Nut en noodzaak | De reserve is bedoeld om de pieken in verplichte beheer en onderhoudslasten als mede de gladheidsbestrijding op te vangen. | ||
Bestedingsplan | De middelen worden jaarlijks uitgegeven aan beheer en onderhoud van infrastructurele kapitaalgoederen en gladheidsbestrijding. Het betreft hier het variabel onderhoud. | ||
Voorwaarde besteding | De te verwachten bestedingen worden uitgewerkt in het vierjaarlijkse meerjarenplan beheer en onderhoud dat wordt vastgesteld door Provinciale Staten. | ||
Concrete verplichting | De opgestelde beheerplannen van assetmanagement. | ||
Relevante ontwikkelingen | De reserve gladheidsbestrijding is samengevoegd met reserve Beheer en Onderhoud Wegen. Restant reserve GHB eind 2019 bedraagt ca. € 0,25 miljoen en is toegevoegd aan reserve Beheer en Onderhoud Wegen. | ||
Mate van doelrealisatie | In stand houden van onderhoud vaarwegen en nautisch beheer. | ||
Risico's | De kans dat er meer middelen voor variabel onderhoud in een jaar nodig is dan in de bestemmingsreserve beschikbaar is, is tot 2024 niet te verwachten. . | ||
Bijzonderheden |