Hoofdstuk 3: Paragrafen

3.8 Projecten

Wat willen we bereiken?

De nieuwe tramverbinding (lijn 22) tussen Utrecht Centraal en Utrecht Science Park is op 16 december 2019 in gedeeltelijke exploitatie gegaan met 10 keer per uur in beide richtingen. In 2020 is hard gewerkt aan de afronding van het project en volgens de planning zijn in 2020 de belangrijkste restpunten weggewerkt. Als alle zaken zijn afgerond zal de projectorganisatie Uithoflijn decharge worden verleend en kunnen we de Bestuursovereenkomst Uithoflijn met de gemeente Utrecht beëindigen.  

Wat gaan we daarvoor doen?

Eind 2020 of begin 2021 wordt décharge verleend aan de projectorganisatie Uithoflijn. Om dit mogelijk te maken moet er door de projectorganisatie Uithoflijn voldaan zijn aan zeven voorwaarden alvorens het proces in gang wordt gezet. Er wordt onder meer zorggedragen voor een ordentelijk projectdossier met archivering, de afronding van diverse juridische overeenkomsten en de laatste (kennis-) overdrachten aan het Trambedrijf, de afronding van technische issues en het opstellen van een financiële eindafrekening inclusief accountantsverklaring ten behoeve van de subsidieafronding richting het Rijk. Tevens zal afronding van de verplichtingen uit de Bestuursovereenkomst tussen gemeente en provincie Utrecht plaatsvinden. 
Ook zal de definitieve MIRT-subsidie worden vastgesteld waarna tot uitbetaling van de laatste termijn zal worden overgegaan. 

Wat gaat dat kosten?

Voor 2021 worden voor de Uithoflijn geen significante uitgaven meer verwacht. Het jaar zal in het teken staan van de finale afronding, de administratieve afhandeling tussen de partijen en de inbedding hiervan in onze administratieve systemen. 

Risico's en te treffen beheersmaatregelen

Binnen het projectbudget zijn reserveringen opgenomen voor onvoorziene zaken en risico’s.  Om hierop te kunnen sturen voeren we binnen het project een actief risicomanagement beleid.  De reserveringen voor het risicobudget maken onderdeel uit van de financiële eindafrekening met het project Uithoflijn, en gemeente en provincie Utrecht. Majeure wijzigingen, nieuwe of vervallen risico’s worden tussentijds besproken in de Directieraad en besloten in de Stuurgroep UHL.  

Risico  

Beheersmaatregelen 

Decharge projectorganisatie Uithoflijn schuift naar achteren 

  • Restpunten beleggen bij Trambedrijf inclusief verzoek tot afwijking mens en middelen 
Deze pagina is gebouwd op 11/23/2020 15:13:47 met de export van 11/23/2020 15:04:57